fbpx

Kitchenwiz Backup – Villkor


Kitchenwiz frysta 2-portionersrätter ”Backup” är frysta och skall förvaras i minst -18° C för att bevara sin höga kvalitet. Upptining bör ske långsamt för bästa resultat. Alla livsmedelsprodukter är godkända enligt svensk standard för livsmedel och vi garanterar en obruten kylkedja hela vägen hem till din dörr. Om varan ej uppnår önskad kvalitet ber vi dig kontakta vår kundtjänst per telefon eller e-post för eventuell reklamation.

Leverans

Backup levereras till din dörr om du bor inom vårt leveransområde av vår samarbetspartner Meat the World. Det är beställarens ansvar att kontrollera att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt och att beställaren är anträffbar under tidsintervallet för leverans. Bor du inte i vårt leveransområde men är intresserad av våra produkter, skicka gärna en förfrågan via e-post så får vi se om vi kan finna en lösning.

Beställningar över 700 kronor levereras kostnadsfritt, vid beställning som understiger 700 kronor tillkommer en fraktavgift på 200 kronor. Leverans sker på tisdag respektive onsdag mellan 17-21.30, beroende på ditt postnummer. Chauffören ringer på och lämnar över varorna. Om ingen är hemma lämnar chauffören lådan utanför dörren. Vid avlämning går ansvaret för varorna över till dig. Kitchenwiz ansvarar inte för avlämnade varor. Kitchenwiz är inte skadeståndsskyldig vid besvärliga väderförhållanden eller om något inträffar som står utanför vår kontroll och som inte kunde förväntas. Vi tar däremot ansvar att försöka lösa de problem som eventuellt uppstår. Kitchenwiz kan inte bli ansvarigt för mer än värdet på den enskilda leveransen. Kitchenwiz är ej heller ansvarigt för maten, när den inte beretts eller förvarats på föreskrivet sätt. Vid en större kundtillströmning än vad vi kunnat planera för förbehåller Kitchenwiz sig rätten att skjuta fram ett angivet leveransdatum.

Reklamation

Vid reklamation av vara önskar vi att du kontaktar vår kundtjänst via telefon eller e-post och uppger anledningen till reklamationen. Vid reklamation kompenserar vi antingen med ny vara eller pengarna tillbaka. Vi ser gärna att du sparar produkten vid eventuell reklamation så att vi kan bedöma orsaken till att våra produkter inte nått upp till den kvalitet vi förutsätter.

Personuppgifter

Kitchenwiz har rätt att använda dina personuppgifter för kommunikation/information för ärenden som rör Kitchenwiz och dess produkter. Kunden ansvarar för att uppdatera sina uppgifter på Mina sidor. Vi ansvarar inte för konsekvenser vilka kan härledas till inaktuella kunduppgifter.

Kitchenwiz lagrar registrerade personuppgifter i 24 månader efter det att prenumerationen ev. avslutats. Kitchenwiz hanterar kunduppgifter enligt föreskrifter i Dataskyddsförordningen (GDPR) och vi lämnar ej ut eller säljer dem till tredje part.

För att kunna hantera beställningar/köp
För att kunna göra ett köp via Webbsidan måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt bekräftar att hen tagit del av informationen om personuppgiftsbehandling och samtyckt till användning av personuppgifter och cookies enligt Kitchenwiz Integritetspolicy.

Betalningsvillkor – Klarna

Kitchenwiz AB använder internetbaserad betaltjänst via Klarna.

Som kund anger du dina betaluppgifter endast en gång i samband med registreringen av dina uppgifter på vår hemsida. Inför första leverans väljer Klarna automatiskt faktura. Om du hellre önskar kortbetalning ändrar du enkelt detta efter slutfört köp. Betaluppgifterna lagras därefter hos Klarna (inte hos Kitchenwiz). På leveransdagen debiteras ditt bankkort/skickas faktura. Det är lätt och smidigt att ändra kortuppgifter, göra uppehåll eller andra ändringar under ”Mina sidor”. Läs mer om Klarnas Villkor.

Så här enkelt gör du vid beställning:

  1. Fyll i dina kunduppgifter i formuläret (följ instruktioner)
  2. Efter att du har klickat på “slutför köp” bestämmer du om du vill betala med bankkort eller faktura.

Fördelar med att använda Klarna:

  • Säker utcheckning. Alla betalningar går genom Klarnas egna servrar. Vi lagrar inga betalningsdetaljer.
  • Om din betalningsmetod inte fungerar ändrar Klarna automatiskt den till en annan så att du inte missar någon leverans av Already.
  • Klarna har ofta kampanjer och erbjuder en mängd olika betalningsplaner som passar dig bäst och som går att kombinera med dina övriga köp hos Klarna.